Help ons om SpullenDelen.nl beter te maken!

Om van SpullenDelen.nl de beste website te maken voor het slim delen van spullen hebben we jouw hulp nodig!

Als je een fout hebt gevonden of een goed idee of verbeter suggestie hebt, laat deze dan hieronder achter. Alle feedback is welkom!

Ik stel voor dat ...

U hebt al uw stemmen gebruikt en kan daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. U kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop u heeft gestemd, zult u de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee weer verwijderen.
  • Om ideeën te zien waar u op hebt gestemd selecteert u het "Mijn feedback" filter en selecteert u "Mijn open ideeën".
(denken…)

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt u ondersteunen en becommentariëren.

Als het niet bestaat, kunt u uw idee plaatsen zodat anderen het kunnen ondersteunen.

Voer uw idee in en we zullen zoeken of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

1. Ik wil ook wel spullen weggeven, aparte rubriek?

Met opruimen kom ik zoveel spullen tegen die ik nooit gebruik etc. Ik breng ze naar de kringloop, maar kan ze ook bij spullendelen.nl zetten? aparte rubriek misschien?

37 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden
    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (denken…)

Goed idee. Misschien is het dan handiger om per ding aan te kunnen geven of je het wilt uitlenen of weggeven.

Als je het wilt weggeven, dan kunnen mensen bij jou een aanvraag indienen en je kunt aangeven dat het is opgehaald. Als het is opgehaald, dan zal het ding van jouw spullen verhuizen naar de spullen van de andere persoon (op de site).

Handig want dan kan die het meteen weer uitlenen aan anderen!

2. Een linkje krijgen om vrienden uitnodiging te sturen om ook lid te worden

Een mooie standaard uitnodiging automatisch sturen aan de e-mailadressen die een lid van SpullenDelen (zoals ik) invoerd in veldje.

25 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  3. De zoekfunctie aan te passen

Het zou gemakkelijker zijn om ook op 20 km te zoeken (ik vind 50 km wel erg ver weg...) en zou ook graag de mogelijkheid hebben om op 20 of 25 km afstand te zoeken.

Daarnaast zou er boven de invulplekken iets moeten staan als 'vul de straal in' of zoiets, nu kwam ik er min of meer toevallig achter.

Groeten en succes met alles!
    (Fantastich initiatief!)
    Marianne

21 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  4. Interesse, hobby, organisatie of beroep wel/niet zichtbaar kunnen maken

Ik leen voor mij waardevolle spullen liefst alleen uit aan vrienden. Ik zou nieuwe vrienden willen maken maar dan wil iets meer weten bij voorbaat over iemand. Bijvoorbeeld mensen die aan Transition Towns meedoen wil ik graag leren kennen. Vandaar dit veld wat mensen zelf mogen laten zien of niet.

18 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Goed idee. Iets meer informatie is inderdaad wel handig.

Daarnaast overweeg ik om op den duur groepen toe te voegen waar mensen lid van kunnen worden. Iedereen kan zo’n groep beginnen, eventueel met goedkeuring van degene die groep is gestart voor lidmaatschap.

Bij je spullen zou je dan ook kunnen aangeven dat je je spullen alleen aan mensen in bepaalde groepen wilt uitlenen.

5. Gebruikersnaam

Ik vind het raar dat ik een gebruikersnaam moet opgeven en dat vervolgens mijn voor en achternaam op de site zichtbaar zijn? Ik kies bewust voor een afwijkende gebruikersnaam en niet om mijn voor en achternaam op de site te zetten?

Waar kan ik dit aanpassen?

16 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  6. mensen aanmoedigen een foto te plaatsen via google afbeeldingen

Via google afbeeldingen kun je heel makkelijk jouw product dat je wilt delen vinden op het internet en toevoegen aan je onderwerp op spullendelen.nl. Zo wordt het toegankelijker om te delen. Dit moet aangemoedigd worden op de site

14 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  7. Deel je broncode, en laat anderen meehelpen

Er zijn volop ideeën voor verbetering, maar er is altijd te weinig tijd om ze uit te voeren. Veel van dit soort software-projecten zijn open-source, zodat je met een groep kunt samenwerken. Zou met spullendelen ook kunnen.
    Momenteel is de website heel traag. Misschien door de grote populariteit, maar vermoedelijk door inefficiënte (database)code.

13 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  8. groepen

dit is een perfect platform om te gebruiken binnen bestaande (sub)groepen. Neem bv een voetbalclub/kerk/school, mensen die elkaar kennen. Je maakt een groep aan en iedereen die lid is kan van elkaar lenen. Is dat in te bouwen?

12 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  9. In lijst Spullen gezocht naast Naam ook Woonplaats vermelden

De lijst 'Spullen gezocht' vind ik erg handig. Ik leen echter alleen uit aan mensen in de buurt. Maar om dat te weten moet ik eerst elke link in de lijst openen. Dat doe ik niet. De woonplaats erbij zou grote verbetering zijn.

11 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  10. mogelijkheid om zelf aan te geven dat spullen uitgeleend zijn en aan wie.

Ik zou ook graag aangeven dat ik iets heb uitgeleend en aan wie als ik dat niet via spullendelen heb gedaan. Dat maakt dat de status van de spullen klopt en houdt het overzichtelijk voor mij.

11 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Goed idee!
    Het lijkt me dan ook handig dat je kunt aangeven dat je iets hebt geleend van iemand die nog geen lid is van spullendelen.nl

Lijkt me ook handig dat je dan het e-mailadres van die persoon en een persoonlijke uitnodiging kunt toevoegen zodat je die persoon meteen uitnodigt om zich ook aan te melden bij spullendelen.nl. Als die persoon dat dan doet, dan heeft hij/zij meteen het item dat jij hebt geleend/uitgeleend bij zijn/haar leningen staan en jou als vriend.

11. Sorteren van spullen op afstand tot je postcode.

Je kunt nu de lijst met spullen sorteren op datum en naam. Het is misschien handig als je ook op afstand kunt sorteren. Als je dan hebt gezocht op een heel specifiek ding, staan de meest nabije bovenaan.
    Verder kun je je afvragen of het nut heeft om te sorteren op datum. Zijn er nog andere nuttige criteria voor sortering?

10 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  12. Badges kunt unlocken zodat er een soort "spel" element ontstaat.

Bij scouting heb je ook verschillende badges die je kunt verdienen. Mis. leuk idee dat je badges kunt unlocken bij bijv. het uploaden van 10 items, uitlenen van een x aantal items, goede feedback of slechte feedback, etc.

10 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  13. Je ook aan kunt geven er LETS punten voor te krijgen

Door ook aan te kunnen geven hoeveel sterren (LETS Utrecht) of Noppes (LETS Amsterdam) je zou willen onvangen van niet vrienden is het ook een platform die ook leden van LETS kunnen gebruiken. Hoe dan ook is een samenwerking met LEST wel interessant denk ik. LETS Utrecht ken ik en is te bereiken via http://www.sterrenstelsel.nl/
    030-7850595

8 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  14. Uren delen

1. Noem de rubriek 'Ik stel voor dat...' anders, bijv.: Mijn voorstel:
    2. Het succes van 'spullen delen' kan worden uitgebreid met 'uren delen'. Je geeft in een lijst aan welk soort klusje je zou willen/kunnen doen: verhuizen, wandelen, iemand ergens heen brengen, enz.
    3. Je geeft aan hoe ver jouw 'werkgebied' reikt
    4. Je laat zien of je bereikbaar bent of niet in een bepaalde periode
    5. Je geeft aan of het gaat om a. geld besparen, b. spaar de aarde, c. help buren, of 4. slimmer met je spullen omgaan.
    6. Evt. laat je weten of je bemiddelbaar…

8 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  15. Hyves / Facebook APP.

Zodat je vrienden op Hyves of Facebook meteen kunnen zien wat ze bij je kunnen lenen. Misschien worden ze ook wel enthousiast en maken ze een account.

8 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  16. voorbeeld vd website voor inloggen

Als je voor de eerste keer op de website komt kan je nog niet duidelijk zien hoe de website werkt en wat je precies kan doen. Je zou een filmpje kunnen maken die "door de site heen loop" zodat je in +- 1 minuut kan zien hoe je spullen upload, hoe je vrienden maakt, en hoe je spullen leent of uitleent.

7 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  17. bij de lijst met personen ook vermeld wordt hoeveel spullen ze hebben. (heel veel hebben niets!)

bij de lijst met personen ook vermeld wordt hoeveel spullen ze hebben. (heel veel hebben niets!) Dit scheelt heel veel zoekwerk

6 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  18. je je ook kunt uitschrijven: ik sta opeens met heel mijn naam hierop!

Ik dacht met mijn gebruiksnaam vermeld te worden en kan geen uitschrijf-knopvinden: help!

5 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
  19. Bericht status gelezen

Ik heb een bericht ontvangen van Martin Hietkamp, en nu blijft dat bericht voor mijn gevoel op 'ongelezen' staan. Telkens als ik op http://spullendelen.nl/users/1771933724-patrick/home kom zie ik dat ik een 'ongelezen bericht' heb, wat dus niet zo is.

5 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)

Daar heb je een punt. Je kunt momenteel echter niet afzonderlijke berichten openen dus het lastig precies te bepalen welke berichten je wel niet gelezen hebt, daarom laat ik het totaal aantal berichten zien dat je hebt ontvangen.

Ik kan natuurlijk wel inbouwen dat de teller van “ongelezen” berichten teruggaat naar 0 als je de berichtenpagina opent. Is dat wat?

20. Betere bescherming tegen spam en andere reclame

Er staan af en toe opmerkingen op de site die duidelijk alleen reclame zijn. Dit is te ondervangen met een CAPTCHA test. Verder staat bijv. dit lid http://spullendelen.nl/users/1771936699-happy-kidzz er alleen op om reclame te maken. Ze delen drie keer iets wat duidelijk geen "ding" is.

5 stemmen
    Stem
    Inloggen
    Controleer!
    (even geduld ...)
    Reset
    of meld u aan met
    • facebook
    • google
    Ingelogd als (Afmelden)
← Vorige 1 3 4 5
  • Ziet u uw idee niet?

Help ons om SpullenDelen.nl beter te maken!

Feedback en Kennisbank