Interesse, hobby, organisatie of beroep wel/niet zichtbaar kunnen maken
Ik leen voor mij waardevolle spullen liefst alleen uit aan vrienden. Ik zou nieuwe vrienden willen maken maar dan wil iets meer weten bij voorbaat over iemand. Bijvoorbeeld mensen die aan Transition Towns meedoen wil ik graag leren kennen. Vandaar dit veld wat mensen zelf mogen laten zien of niet.
Goed idee. Iets meer informatie is inderdaad wel handig.
Daarnaast overweeg ik om op den duur groepen toe te voegen waar mensen lid van kunnen worden. Iedereen kan zo’n groep beginnen, eventueel met goedkeuring van degene die groep is gestart voor lidmaatschap.
Bij je spullen zou je dan ook kunnen aangeven dat je je spullen alleen aan mensen in bepaalde groepen wilt uitlenen.
6 reacties
-
Tim Woensdregt
schreef
Zou het profiel gekoppeld kunnen worden aan sociale netwerken? Zoals deze feedback-site en hun avatar (via Gravatar.com) zo mooi gekoppeld zijn aan andere sites, zo kan ik me ook mijn Twitter-profieltje achter mijn spullendelen account voorstellen
-
Tom
schreef
Het toevoegen van groepen lijkt mij ook ontzettend goed passen bij het concept. En dan vooral stimuleren dat er per bedrijf/club/vereniging/wijk een groep aangemaakt wordt, want ik ben het met aliveandbuzzy eens dat (vage) themagroepen niet zoveel toevoegen.
Richt je marketing vervolgens op de leiding van die bedrijven/verenigingen/clubs/wijkcentra en zij kunnen er vervolgens voor zorgen dat 'hun' mensen zich aanmelden. Grootschaligheid dankzij focus op kleinschaligheid.
(Eventueel zou je organisaties op de lange termijn ook een eigen look/feel kunnen geven met eigen logo en url. Zoals bijv GetSatisfaction.com doet)
-
Groepen lijken mij juist wel een waardevolle toevoeging. Niet om te discrimineren, maar juist om je spullen met meer mensen te delen. Veel deelnemers delen hun spullen nu namelijk alleen met de "vrienden" die ze op de site gemaakt hebben.
Je zou bijvoorbeeld een groep kunnen aanmaken voor je hele bedrijf of je sportclub. Dan hoef je niet eerst vrienden met iedereen in je bedrijf te worden, maar kun je aangeven dat je je spullen bijvoorbeeld aan je vrienden en iedereen in je bedrijf wilt uitlenen. -
aliveandbuzzy
schreef
Meer info is een prima idee, maar aparte groepen? Zitten we daar echt op te wachten en welke groepen moeten dat dan worden? Vegetariër of niet, Autorijder of fietser? Niet doen hoor, dit leidt tot discriminatie in de engste zin van het woord.
-
Eric Pol
schreef
Ja, dat zou ik ook een grote verbetering vinden. Gewoon wat meer informatie over de persoon. Zo kan je ook makkelijker iemand herkennen. Misschien zelfs een koppeling naar een Facebook account of zo.
-
Jan
schreef
Het toevoegen van groepen lijkt mij idd. een hele waardevolle aanvulling!