Ik stel voor dat ...

Ik wil ook wel spullen weggeven, aparte rubriek?

Met opruimen kom ik zoveel spullen tegen die ik nooit gebruik etc. Ik breng ze naar de kringloop, maar kan ze ook bij spullendelen.nl zetten? aparte rubriek misschien?

34 stemmen
Stem 0 votes Stem Stem
Stem
Aanmelden
Controleer!
(denken ...)
Reset
of meld je aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
Je hebt nog over! (?) (denken…)
riekje71riekje71 plaatste dit idee  ·   ·  Beheerder →
ter beoordeling  ·  martin hietkampAdminmartin hietkamp (Beheerder, spullendelen) heeft gereageerd  · 

Goed idee. Misschien is het dan handiger om per ding aan te kunnen geven of je het wilt uitlenen of weggeven.

Als je het wilt weggeven, dan kunnen mensen bij jou een aanvraag indienen en je kunt aangeven dat het is opgehaald. Als het is opgehaald, dan zal het ding van jouw spullen verhuizen naar de spullen van de andere persoon (op de site).

Handig want dan kan die het meteen weer uitlenen aan anderen!

8 reacties

Aanmelden
Controleer!
(denken ...)
Reset
of meld je aan met
  • facebook
  • google
Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
Het indienen van ...
  • MaartenMaarten schreef  · 

Sommige 'overbodige' spullen zijn ook wel weer erg waardevol om weg te geven.

Die kunnen eerder in aanmerking komen om te ruilen. Als je dat ook zou kunnen aangeven, hebben we de drie verschillende manieren naast de betaal-economie in één plek: lenen, ruilen en weggeven.

Ik zou 't dan ook nog graag willen embedden in onze wordpress site van Transition Town Castricum... maar dat is wellicht iets voor een andere keer :-)

• marcelinoosmarcelinoos schreef  · 

Het zou i.d.d. overzichtelijk zijn om op de site te kunnen selecteren tussen weggeefspul en uitleenspul, dus gescheiden houden.
    Andere optie is dat mensen die veel spullen weg te geven hebben dit doen op www.gratisoptehalen.nl

• DeLapjesk@tDeLapjesk@t schreef  · 

Weggeef rubriek.. idd handig ook voor je eigen 'administratie' hier op deze site..- zoals ook aangegeven door 'AdriMargot'
    Ook handig lijkt mij een lijst van Goede Doelen in je eigen omgeving ..

• DeLapjesk@tDeLapjesk@t schreef  · 

Weggeef rubriek.. idd handig ook voor je eigen 'administratie' hier op deze site..- zoals ook aangegeven door 'AdriMargot'
    Ook handig lijkt mij een lijst van Goede Doelen in je eigen omgeving ..

• LeoniekLeoniek schreef  · 

Ik heb al een stapel Happinez-tijdschriften bij iemand mogen ophalen (te geef), waar ik heel erg blij mee ben. Bovendien een leuk contact daarmee gemaakt. Deze keer stond het "geven" ipv delen er in de tekst bij maar het zou inderdaad handig zijn als je op dit criterium zou kunnen selecteren.

• AnonymousAnonymous schreef  · 

Ik heb regelmatig spullen om weg te geven die niet om uit te lenen zijn: kinderspullen die je een paar jaar echt gebruikt en dan weer door kunt geven. Dus liever niet het ding automatisch verhuizen naar andere persoon op de site. Gaat dus niet om deel-spullen maar om weggeef-spullen. Anders een idee voor een andere site met iets andere structuur? Wil ik graag over meedenken, weet zeker dat de NL'se huizen uitpuilen van spullen die we echt WEG willen doen maar niet naar de kringloop of weggooien, liefst naar iemand waarvan we weten dat hij/zij er blij mee is.

• AdriMargotAdriMargot schreef  · 

Ik heb net een PC-systeem weggegeven aan een 3e wereldgroep en daar Spullendelen voor gebruikt. Die blijft nu eeuwig in mijn terug te halen rij staan.

Kennisbank en Helpdesk