Help ons om SpullenDelen.nl beter te maken!
Om van SpullenDelen.nl de beste website te maken voor het slim delen van spullen hebben we jouw hulp nodig!
Als je een fout hebt gevonden of een goed idee of verbeter suggestie hebt, laat deze dan hieronder achter. Alle feedback is welkom!
-
Gebruikersnaam
Ik vind het raar dat ik een gebruikersnaam moet opgeven en dat vervolgens mijn voor en achternaam op de site zichtbaar zijn? Ik kies bewust voor een afwijkende gebruikersnaam en niet om mijn voor en achternaam op de site te zetten?
Waar kan ik dit aanpassen?
1 stem -
Je de site drastisch verbeterd.
Werkelijk niks wordt de eerste keer opgeslagen (gebruikersnaam, artikelen of leenverzoek). Wat een drama.
Zelfs als je uiteindelijk een werkend account hebt en je je artikelen succesvol hebt ingevoerd (alles twee keer) dan krijg je ook nog een foutmelding als je iets wilt lenen. Is dit herkenbaar en te fiksen door jullie?
1 stem -
je je ook kunt uitschrijven: ik sta opeens met heel mijn naam hierop!
Ik dacht met mijn gebruiksnaam vermeld te worden en kan geen uitschrijf-knopvinden: help!
1 stem -
Diensten aan elkaar met gesloten beurs
Wil je iemand helpen met iets waar je goed in bent en tijd voor heb, elkaar matsen dus in ruil voor een wederdienst.
3 stemmen -
Gereedschap en tuingereedschap in aparte categorie
Doordat er nu (tuin)gereedschap staat, staat deze categorie bovenaan (alfabetisch). Bovendien zijn het heel verschillende spullen, dus verdienen een eigen categorie.
1 stem -
Sorteren van spullen op afstand tot je postcode.
Je kunt nu de lijst met spullen sorteren op datum en naam. Het is misschien handig als je ook op afstand kunt sorteren. Als je dan hebt gezocht op een heel specifiek ding, staan de meest nabije bovenaan.
Verder kun je je afvragen of het nut heeft om te sorteren op datum. Zijn er nog andere nuttige criteria voor sortering?1 stem -
Betere bescherming tegen spam en andere reclame
Er staan af en toe opmerkingen op de site die duidelijk alleen reclame zijn. Dit is te ondervangen met een CAPTCHA test. Verder staat bijv. dit lid http://spullendelen.nl/users/1771936699-happy-kidzz er alleen op om reclame te maken. Ze delen drie keer iets wat duidelijk geen "ding" is.
1 stem -
In de lijst met personen een getal met het aantal spullen dat ze te leen hebben staan.
Misschien ook een lijstje bij hun naam met de categorieën van hun spullen.
1 stem -
Deel je broncode, en laat anderen meehelpen
Er zijn volop ideeën voor verbetering, maar er is altijd te weinig tijd om ze uit te voeren. Veel van dit soort software-projecten zijn open-source, zodat je met een groep kunt samenwerken. Zou met spullendelen ook kunnen.
Momenteel is de website heel traag. Misschien door de grote populariteit, maar vermoedelijk door inefficiënte (database)code.1 stem -
er een doorlink van je aanbod naar Facebook komt.
Er eenvoudige doorlinks komen naar de social media.
1 stem -
Zoekfunctie postcode én categorie..
De zoekfunctie wordt verbeterd door de postcode te onthouden wanneer je een categorie selecteert.
Bedankt!0 stemmenter beoordeling ·
Adminmartin hietkamp
(Beheerder, spullendelen)
antwoordde
Goed idee. Binnenkort wil ik de zoek en filtermogelijkheden gaan verbeteren en dan neem ik dit ook mee.
-
1 stem
-
Mijn locatie past niet goed aan, ik ben verhuisd en heb deeladres nu in Friesland maar Utrecht blijf
1 stem -
Er een aparte rubriek komt voor diensten.
Een rubriek waar mensen zichzelf kunnen aanbieden als ICT-er, timmerman, etc.
3 stemmen -
afmelden
Hoe en waar kan ik me afmelden, zodat ik geen gebruik meer maak van jullie gratis dienst en mijn account wordt opgeheven????
0 stemmenter beoordeling ·
Adminmartin hietkamp
antwoordde
Ik ben er nog niet aan toegekomen om deze functie in te bouwen.
Je kunt het beste even een e-mail sturen naar martin@spullendelen.nl met je inlognaam en/of je e-mailadres. Ik zal je account dan verwijderen.
-
In lijst Spullen gezocht naast Naam ook Woonplaats vermelden
De lijst 'Spullen gezocht' vind ik erg handig. Ik leen echter alleen uit aan mensen in de buurt. Maar om dat te weten moet ik eerst elke link in de lijst openen. Dat doe ik niet. De woonplaats erbij zou grote verbetering zijn.
6 stemmenter beoordeling ·
Adminmartin hietkamp
antwoordde
Goed idee.
Zat zelf te denken om gezochte items een eigen pagina en menu item te geven (dus niet verstopt aan de zijkant).
Als ik weer wat vrije tijd heb, dan ga ik hier zeker mee aan de slag.
-
Mijn achternaam in "Arne de roest's verhaal bij dit ding" met een hoofdletter wordt geschreven.
Op mijn profielpagina heb ik dit wel met een hoofdletter geschreven, maar bij de omschrijving van mijn ding komt het er zo te staan. Foutje?
1 stem -
De mogelijkheid geven je profiel te kunnen verwijderen (is volgens mij verplichte faciliteit op
Mogelijkheid om je profiel weer te verwijderen. .
0 stemmengepland ·
Adminmartin hietkamp
antwoordde
Nog niet zoveel mensen willen zich weer afmelden. Tot nu toe volstaat een e-mailtje. Zal het iets duidelijker vemelden op de site dat je je kunt afmelden door een mailtje te sturen..
-
X’s impact te vertalen met: de impact van X
Het rubriekje daar rechts is niet vertaalt (bewuste dt-fout).
En er laten wel meer vertalingen te wensen over: ‘Je hebt 8 stemmen resterende’: gewoon ‘8 stemmen over’ is wel goet. Het is allemaal nogal letterlijk vertaalt engels.1 stemter beoordeling ·
Adminmartin hietkamp
antwoordde
De vertalingen op het feedback forum heb ik zelf niet in de hand (is een dienst geleverd door uservoice.com).
De teksten op spullendelen.nl zelf zijn niet vertaald. Spullendelen.nl is een met de hand gebouwde website. Als je echter spelfouten of incorrect Nederlandse zinnen vindt, dan hoor ik het graag. Dan kan ik die verbeteren.
-
Als iemand iets wil lenen kun je niet in dezelfde rubriek reageren.
Je moet dan eerst naar de pagina gaan van de betreffende persoon om iets terug te kunnen sturen. Verder ontzettend goed initiatief.
1 stem